آیا از IUD استفاده می کنید یا قرص ضد بارداری مصرف می کنید. آیا پس از مصرف این داروها و وسایل پیشگیری از بارداری دچار  پریود نشدن  شده اید؟ در حالی که این گاهی اوقات می تواند یک اثر جانبی خوشایند باشد، خوب است بدانید که این در واقع می تواند یک علت در مورد تاخیر دوره باشد.

پریود نشدن + بررسی علل آن

مشکلات ناشی از دیسمنوره ثانویه عبارتند از: اندومتریوز. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که پوشش رحم در خارج از رحم که در آن تعلق ندارد، رشد می کند. در پاسخ به تغییرات ماهانه در سطوح هورمون استروژن، این پوشش زیر شکم و خونریزی خارج از رحم است و می تواند باعث تورم و درد می شود. فیبروئید های مادرزادی. فیبرهای تومورهایی هستند که در دیواره رحم یا در آن رشد می کنند. آنها تقریبا همیشه سرطانی نیستند. برخی از زنان مبتلا به فیبروئید درد و درد لگن و خونریزی واژینال را در زمانی که دوره آنها را ندارند تجربه می کنند. پریود نشدن کیست های اووراری. کیست کیسه های پر از مایع در تخمدان است. کیست تخمدان معمولا علائم ایجاد نمی کند، اما بعضی می توانند در طول دوره یا تخمک گذاری موجب درد شوند. هنگامی که پزشک خود را به پزشک خود بیاورید، اگر داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن به شما کمک کنند یا اگر درد با فعالیت های روزانه مانند کار یا مدرسه مواجه شود. پزشک یا پرستار شما سوالاتی را مطرح می کند و برخی از آزمایشات، از جمله احتمالا یک معاینه فیزیکی را انجام می دهد تا هر گونه مشکل بهداشتی دیگر را رد کند.

قطع پریود + بررسی علل آن

نگه داشتن رعایت علائم و دوره های خود در یک دفترچه خاطرات یا تقویم می تواند به پزشک یا پرستار شما کمک کند تا مشکلات سلامتی را تشخیص دهد. برای رفع سایر مشکلات بهداشتی، پزشک خود را رد کنید: اگر لخته خون در جریان قاعدگی شما بیشتر از یک چهارم باشد. درد در مواردی غیر از قبل از دوره یا در طول دوره شما اتفاق می افتد. درمان بستگی به چه چیزی باعث درد شماست. پزشک شما قطع پریود ممکن است کنترل تولد هورمونی را مانند یک دستگاه داخل رحمی هورمونی (IUD)، 8 قرص، شات و یا حلقه واژنی، 9 برای کمک به درد از اندومتریوز تجویز کند S، فیبروئیدها، یا کیست تخمدان. برای جلوگیری از بارداری، پزشکان برای کنترل مشکلات زایمان هورمونی، به غیر از پیشگیری از بارداری توصیه می شود. اگر یکی از این شرایط درد شما را به دنبال داشته باشد، ممکن است به جراحی نیز نیاز داشته باشید. مشکلات ناشی از دوره: دوره های نامنظم دوره های شما غیرمعمول هستند اگر چرخه قاعدگی شما کوتاه تر یا طولانی تر از حد متوسط باشد.

درمان پریود نشدن + بررسی علل آن

این بدان معنی است که زمان از اولین روز از آخرین دوره شما تا شروع دوره بعدی شما کمتر از 24 روز یا بیش از 38 روز است. دوره های شما همچنین می تواند نامنظم باشد، اگر طول دوره شما بیش از 20 روز از ماه تغییر کند به ماه 10 یک مثال می تواند چرخه ی شما از یک چرخه ی 25 روزه ی عادی به یک چرخه 46 روزه در ماه بعد و سپس به یک دوره ی 25 روزه در ماه بعد برسد. دوره های نامنظم برای دختران نوجوان و زنان پیرامونی . دوره های دختران نوجوان ممکن است برای چند سال اول نامنظم باشد قبل از اینکه مرتبا مرتب شوند. درمان پریود نشدن در طی گذر از یائسگی، که به نام perimenopause نامیده می شود، دوره های قاعدگی ممکن است در طول زمان نامنظم تر شوند. بیماری های دوره های نامنظم عبارتند از: اختلالات خوردن. دوره های نامنظم و یا از دست رفته می تواند نشانه هایی از اختلالات خوردن، اغلب بی خوابی اعصاب. اما هرگونه اختلال خوردن، از جمله عصبانیت بیولوژیک و اختلال خوردن غذا، می تواند ناحیه های نامنظم را ایجاد کند. مشکلات تیروئید مانند هیپوتیروئیدی (hy-pur-THY-roi-diz-uhm). هیپرتیروئیدیسم یا تریروئیدی بیش از حد باعث می شود تیروئید شما هورمون تیروئید بیشتری نسبت به نیاز بدن شما ایجاد کند. هیپرتیروئیدیسم همچنین می تواند دوره های قاعدگی کمتر و سبک تر را نسبت به حالت طبیعی داشته باشد.

خطر پریود نشدن + بررسی علل آن

مقادیر زیاد پرولاکتین در خون. این بیماری نامیده می شود hyperprolactinemia (hy-pur-pro-LAK-te-nee-me-uh). پرولاکتین هورمونی است که سبب رشد سینه در دوران بلوغ می شود و پس از زایمان شیر مادر را تولید می کند. همچنین به کنترل چرخه قاعدگی کمک می کند. داروهای خاص مانند داروهای صرع یا اضطراب سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، که معمولا باعث کیست های متعدد تخمدان، عدم تعادل هورمونی خطر پریود نشدن و دوره های نامنظم می شود. حدود 1 در 10 زن مبتلا به سیکل قاعدگی نامنظم دارای PCOS است. کمبود تخمدان اولیه (POI). POI زمانی اتفاق می افتد که تخمدانها قبل از 40 سالگی به طور معمول کار خود را متوقف کنند. این ممکن است در اوایل سال های نوجوانی رخ دهد. POI همانند یائسگی نارس است. بر خلاف زنان که در معرض نارسایی یائسگی قرار دارند، زنان با POI هنوز می توانند دوره ای داشته باشند، گرچه اغلب نامنظم هستند. زنان با POI نیز ممکن است حامله شوند. بیماری التهابی پالوئیک (
منابع :  پریود نشدنقطع پریوددرمان پریود نشدنخطر پریود نشدنپریود نشدن و حاملگیعوارض پریود نشدن طولانی مدتعلت پریود نشدن طولانی چیستدرمان گیاهی پریود نشدن,علت پریود نشدن دختر مجرد