بهترین مارک دستگاه نبولایزر
بیماری های تنفسی، بیماری های جدی و البته فراگیری هستند که در بیشتر خانواده ها به شکل های مختلف از جمله به صورت موروثی دیده می شوند. از طرفی وجود آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا نیز در ایجاد و تشدید این بیماری ها نقش موثری دارند که خود عامل نگران کننده دیگری در اینباره است. به همین خاطر باید راهکارهای مطمئن و تاثیرگذار بیشتری را شناسایی کرده و در قبال آن ها تحقیقات گسترده ای انجام دهیم. استفاده از بهترین مارک دستگاه نبولایزر یکی از راه های هدفمندی است که به کمک آن درمان بیشتر بیماری های تنفسی از جمله آسم امکان پذیر است. این دستگاه به قدری به محبوبیت و اعتبار رسیده است که تقریبا استفاده از آن برای تمام بیمارانی که به بیماری های تنفسی مبتلا شده اند یک امر کاملا ضروری و حیاتی می باشد.

اطلاعاتی در مورد دستگاه نبولایزر

دستگاه نبولایزر همان طور که گفته شد، برای بیماری های تنفسی کاربرد دارد. این دستگاه جایگاه خاصی برای داروهای مایع مانند شربت ها دارد. بیمار داروی خود را در قسمت مربوطه ریخته و ماسک را روی بینی و دهان خود قرار می دهد. وظیفه اصلی دستگاه نبولایزر پخش کردن این داروها به صورت بخار در هوا است. این بخار ایجاد شده توسط ماسک قرار گرفته روی دهان و بینی، با استشمام فرد بیمار به درون دستگاه تنفسی او وارد می شود. این مسئله کمک می کند تا داروهای مخصوص بیماری های تنفسی به خوبی راه خود را پیدا کرده و وارد دستگاه تنفسی شخص شوند. یکی دیگر از کاربردهای حیاتی این دستگاه این است که مصرف دارو را برای افرادی که شدت بیماری در آن ها بسیار زیاد است، به شدت ساده تر می کند.
با وجود موارد گفته شده و یادآوری اهمیت این دستگاه برای این بیماران، شناخت و بررسی دقیق بهترین مارک دستگاه نبولایزر به این افراد کمک می کند با دید بهتری این دستگاه را خریداری کرده و بتوانند در طولانی مدت تاثیرات بسیار بیشتری از آن دریافت نمایند. هر چند این مسئله به شدت تخصصی بوده و نیاز به بررسی پارامترهای زیادی دارد، اما در این مطلب سعی کرده ایم راه درست صحیح انتخاب دستگاه نبولایزر را در پیش روی شما قرار دهیم.

بهترین مارک دستگاه نبولایزر چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه نبولایزر هم یکی از دستگاه پر طرفدار و پر کاربرد تجهیزات پزشکی است که در سال های اخیر مصرف خانگی آن بالاتر رفته است. به همین جهت افراد زیادی مجبور به خریداری این دستگاه می شوند و باید با دقت بالا ویژگی های دستگاه مربوطه را بررسی کرده و از خریداری دستگاه های غیر اصل، تقلبی و بدون کاربرد اجتناب کنند. از نگاهی دیگر تنوع در شرکت های تولید کننده این دستگاه نیز بسیار بالاست. تقریبا بیشتر شرکت های تولید کننده دستگاه نبولایزر سعی دارند که این دستگاه را با کیفیت مطلوبی تولید کرده و روانه بازار کنند، اما مسئله دقیق تر این است که تمام این شرکت ها تخصص لازم برای این کار را نداشته و متاسفانه دستگاه های تولیدی شان همگی با کیفیت پایین و البته کاربرد نامطلوب در اختیار بیماران تنفسی قرار می گیرد. بیماری های تنفسی نیز بیماری های سخت و خطرناکی هستند که بیماران مبتلا به آن ها نیز نمی توانند در مقابل اشتباهات این چنینی مقاومت نشان دهند. از این رو باز هم خریداری یک دستگاه نبولایزر اصل و استاندارد اهمیت پیدا می کند. این دستگاه ها عموما ویژگی های زیر را دارند:

ارائه شده در حجم و اندازه های مختلف:

دستگاه های نبولایزر به صورت کلی دارای اندازه های استاندارد متفاوتی هستند. بسته به نوع بیماری فرد و این که شخص باید به چه میزان دارو مصرف کرده و در طول روز در چند مرحله از دستگاه کمک بگیرد، باعث می شود سازندگان بهترین مارک دستگاه نبولایزر نسبت به تولید این دستگاه در سایز و اندازه های مختلف توجیه شده باشند. اگر فروشگاه یا سایت ارائه دهنده دستگاه های نبولایزر، این دستگاه را در سایزهای مختلف برای فروش قرار داده باشد، مطمئنا احتمال استاندارد بودن این دستگاه بسیار بالاتر خواهد رفت.

قطعات قابل جداسازی:

در دستگاه نبولایزر عمل شست و شو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر می خواهید دستگاه نبولایزر شما مدت زمان بیشتری کار کرده و از مزایای آن بهره مند شوید، باید به صورت مرتب دستگاه را شسته و استریل کنید. این کار زمانی امکان پذیر است که بتوانید قطعات دستگاه خریداری شده را به سادگی از هم جدا کرده و عمل شست و شو را با مواد مخصوص روی آن ها انجام دهید. این قطعات پس از جداسازی نیز باید به راحتی شسته شده و امکان خشک کردن آن ها نیز به سادگی وجود داشته باشد.

خروجی قابل تنظیم:

اگر بخواهید یک دستگاه نبولایزر اصل خریداری کرده و از خدمات آن استفاده کنید، خروجی قابل تنظیم یکی دیگر از مواردی است که باید به قدر کافی به آن توجه گردد. بیماری تنفسی شخص خریدار مشخص می کند که داروهای او با چه میزان و به چه اندازه باید به دستگاه تنفسی وی وارد گردد. این کار وظیفه اصلی خروجی دستگاه نبولایزر است که اگر قابل تنظیم باشد، خود فرد به سادگی می تواند میزان دقیق این کار را مشخص کرده و اجازه دهد داروها با سرعت و شدت مشخصی به دستگاه تنفسی او وارد شوند.

کم صدا بودن دستگاه:

بیماران تنفسی در طول روز بارها از دستگاه نبولایزر برای استنشاق داروهای خود بهره می برند. گاهی این افراد مجبور می شوند که دستگاه را با خود به محل کار برده و این کار را در حضور همکاران خود انجام دهند. مشخصا اگر دستگاه نبولایزر خریداری شده دارای صدای های آزاردهنده و گوش خراش باشد، نه تنها خود فرد بلکه اطرافیان او نیز در این مورد اذیت خواهند شد. بهترین مارک دستگاه نبولایزر به هیچ عنوان صدای های عجیب و غریب نداشته و این امکان وجود نخواهد داشت که با استفاده از این دستگاه، آلودگی های صوتی شدیدی ایجاد شود.

ماسک قابل تعویض:

ماسک استفاده شده در دستگاه نبولایزر بسیار مهم بوده و هر چند وقت یک بار باید به صورت کامل تعویض شود. این ماسک ها با گذر زمان کمی آلوده شده و مستعد انتقال میکروب ها به درون دستگاه تنفسی فرد می شوند. به همین علت زمانی که یک دستگاه نبولایزر خریداری می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه قابلیت تعویض ماسک را داشته باشد. اگر ماسک این دستگاه ثابت بوده و تغییر نکند، استفاده نکردن از دستگاه به نفع بیمار مربوطه خواهد بود.

قابل حمل بودن:

مدل های متعددی برای دستگاه نبولایزر وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما ویژگی قابل حمل بودن یک امتیاز ویژه برای بیمارانی محسوب می شود که قصد دارند این دستگاه را با خود حمل کرده و به مکان های مختلف از جمله محل کار خود ببرند. به هر اگر این مورد برای شخص اهمیت داشته باشد، بهتر است دستگاه های نبولایزر قابل حمل را خریداری کرده و در محل های مختلف از این دستگاه استفاده نماید.

نمایشگر هوشمند:

بهترین مارک دستگاه نبولایزر معمولا نمایشگر هوشمندی دارد که برای موارد مختلف استفاده می شود. این نمایشگر می تواند میزان دقیق دارو در درون مخزن را مشخص کند. زمانی که بیمار دکمه مربوطه را فشار داده و در هر حال استشمام داروهای خود است، روی صفحه نمایشگر گفته شده زمان دقیق به پایان رسیدن این عمل مشخص می شود. مثلا به کمک این نمایشگر به بیمار گفته خواهد شد که عمل پراکنده سازی دارو در حدود 30 ثانیه دیگر به پایان می رسد و خود شخص نیز اقدام به نفس گیری های عمیق تر می کند. در برخی از مدل های این دستگاه دمای دارو به صورت کامل بر روی نمایشگر نشان داده خواهد شد چرا که در برخی از داروها، دمای حال حاضر دارو از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت شارژ:

با وجود آن که این ویژگی یک ویژگی اختیاری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما اصولا بهترین مارک دستگاه نبولایزر از این قابلیت نیز پشتیبانی می کند. به صورت کلی قابلیت شارژ شدن از ملزومات ویژگی دیگر این دستگاه یعنی قابل حمل بودن می باشد. یعنی اگر بخواهید دستگاه نبولایزر قابل حملی بخرید باید توجه داشته باشید که این دستگاه قابلیت شارژ شدن را نیز داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است شما دستگاه خریداری شده را به مکان های مختلفی برده ولی نتوانید منبع تغذیه مناسبی برای آن پیدا کنید که در این صورت عملا دستگاه نبولایزر قابل حمل نیز بدون استفاده خواهد بود.

گارانتی معتبر:

به هر حال حتی بهترین برندها نیز ممکن است به صورت غیر عمدی دستگاه هایی تولید کنند که در بخش های مختلف دارای اشکالات محسوسی باشد. در این صورت اهمیت گارانتی های معتبر به چشم خواهد آمد. بهترین مارک دستگاه نبولایزر از گارانتی های معتبر استفاده کرده و این فرصت را در اختیار استفاده کنندگان خود قرار می دهد تا در صورت وجود مشکل در دستگاه، راه حل مناسبی برای برطرف کردن این مسئله در اختیار داشته باشند. هر چند احتمال ایجاد مشکل در چنین دستگاه های پرکاربرد و شناخته شده ای بسیار پایین است؛ اما به هر حال یک برند تولید کننده معتبر باید شناخت دقیقی از تمام عیوب احتمالی دستگاه خود داشته باشد و از قبل راهکارهای مربوطه را نیز پیش بینی کرده باشد.
برای خرید اینترنتی نبولایزر می توانید به فروشگاه تجهیزات پزشکی مدکده مراجعه کنید.