عوارض سینوزیت پیشانی مزمن عبارتند از مننژیت ، که این عفونت باعث التهاب غشاء و مایع مغز و نخاع می شود. عفونت های دیگر که غالبا، عفونت می تواند به استخوان (osteomyelitis) یا پوست (سلولیت) گسترش یابد. از دست دادن بخش یا تمام حس بویایی که انسداد بینی و التهاب عصب بویایی (عصب بویایی) می تواند باعث بوی موقت یا دائمی شود.

 

سینوزیت پیشانی و راه های درمان آن

اگر درمان با یکی از این عوامل خطی در 72 ساعت های درمان اولیه، باید آنتی بیوتیک های وسیع تر را در نظر گرفت. اینها شامل فلوروکینولون ها، گتیفلوکساسین (Tequin)، مکسیفلوکساسین (Avelox) و لووفلوکساسین (Levaquin)، به خصوص اگر از آموکسی سیلین کلوولانات، cefpo دوزیم پروکسستیل سینوزیت پیشانی و سفورکسیم قبلا تجویز شده است. درمان سینوزیت مزمن انتی بیوتیک برای سینوزیت مزمن بحث انگیز است و ممکن است برای تشدید حاد سینوزیت مزمن مناسب باشد. درمان دارویی باید شامل یک آنتی بیوتیک وسیع و یک استروئید موضعی موضعی باشد تا بتواند به مولکول التهابی قوی این بیماری اشاره کند. لازم است آنتی بیوتیک ها برای 4 تا 6 هفته 12 ادامه داشته باشند.

درمان سینوزیت و راه های درمان آن

آنتی بیوتیک های انتخابی شامل عواملی هستند که پوشش گیاهی را ایجاد می کنند که باعث ایجاد سینوزیت حاد می شود، اما همچنین شامل گونه های استافیلوکوک و اناروب می شود. این شامل آموکسی سیلین-کلووولانات، سففودوکسیم پروکستیل، سفروفیزم، گتیفلوکساسین، مکسیفلوکساسین درمان سینوزیت و لووفلوکساسین است. استروئید های موضعی موضعی مانند فلوتیکازون (Flonase)، ممتازون (Nasonex)، بودزونید (Rhinocort AQ) و تریامسینولون (Nasacort AQ) دارای مشخصات ایمنی مطلوب و نشانگرهای گروه سنی کودکان است. یک دوره کوتاه از استروئید های خوراکی ممکن است برای ضخیم شدن مخاطی گسترده و احتقان یا پولیپ بینی استفاده شود. اگر علائم شما در عرض چند هفته بهبود نیافته باشد، احتمالا یک عفونت باکتریایی دارید و باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید. انواع سینوزیت حاد سینوزیت حاد کوتاه ترین مدت است. عفونت ویروسی ناشی از سرماخوردگی می تواند باعث علائمی شود که بین یک تا دو هفته طول می کشد. در مورد عفونت باکتریایی، سینوزیت حاد ممکن است تا 4 هفته طول بکشد. علائم سینوزیت سابزیت سینوزیت سوپروز ممکن است تا سه ماه طول بکشد. این بیماری اغلب با عفونت های باکتریایی یا آلرژی های فصلی رخ می دهد. سینوزیت مزمن سینوزیت مزمن بیش از سه ماه طول می کشد. آنها اغلب کمتر شدید هستند. در این موارد، باکتری ها به طور کلی نمی توانند سرزنش کنند. سینوزیت مزمن اغلب در کنار آلرژی های مداوم یا مشکلات بینی بینی رخ می دهد. چه کسی خطر ابتلا به عفونت سینوسی دارد؟ هرکسی می تواند عفونت سینوسی ایجاد کند.

سینوزیت چیست و راه های درمان آن

درمان دارویی به منظور موقتا تخلیه و احتقان در ارتباط با سینوزیت، اسپری بینی دگرساننده اکسیمتاازولین (افین) و فنیل افرین هیدروکلراید (نئو سینفرین) ممکن است برای 3 تا 5 روز استفاده طولانی مدت از ضد انعقاد موضعی می تواند باعث ایجاد درد رینیت شود که منجر به انسداد مجدد ناشی از واژینیت سینوزیت چیست و التهاب می شود. Decongestants خوراکی (پوسیدو افدرین) ممکن است جایگزین معقول باشد اگر بیمار هیچگونه انعقاد احتمالی مانند فشار خون بالا نداشته باشد. عوامل موکولتیک (گاییفنزین) می توانند به کاهش ویسکوزیته مخاط برای ترخیص بهتر کمک کنند و اغلب در ترکیب با ضد انعقاد یافت می شوند. برخی از موکولیتیکا ها در حال حاضر در دسترس هستند. اسپری سالین یا آبیاری می تواند به ترشحات واضح کمک کند.

عوارض سینوزیت و راه های درمان آن

کورتیکواستروئیدهای موضعی برای سینوزیت حاد مشخص نیست، اما ممکن است برای سینوزیت مزمن، پولیپ بینی و رینیت آلرژیک و غیر آلرژی مفید باشد. آنتی هیستامین ها برای سینوزیت مشخص نیست، اما ممکن است برای رینیت آلرژیک مفید باشند. جراحی اگر درمان پزشکی ناکام باشد و یا اگر مشکوک به عوارض باشد، یک مشاور متخصص گوش و حلق و بینی وجود دارد. این ممکن است با یک آندوسکوپی بینی عوارض سینوزیت برای تصویربرداری بهتر حفره بینی و مجرای ایستوماتال آغاز شود. متخصص گوش و حلق و بینی همچنین می تواند فرهنگ سینوس هدایت آندوسکوپی را انجام دهد. اگر جراحی در نظر گرفته شود، تکنیک های جدید عمل جراحی آندوسکوپی سینوسی برای تشخیص سینوس عفونت مزمن، التهاب و پولیپ ها انجام می شود. این ممکن است با somnoturboplasty (به عنوان مثال، انقباض turbinate با استفاده از امواج رادیویی) ترکیب شده است.
منابع : سینوزیت پیشانیدرمان سینوزیتسینوزیت چیستعوارض سینوزیتدرمان سینوزیت در طب سنتیسینوزیت درمان گیاهیداروی شیمیایی سینوزیتدرمان سینوزیت چرکی